Jak remontować, to w grudniu
handel | W końcówce roku rekordy notuje nie tylko sprzedaż artykułów na prezenty. Także dla marketów budowlanych to rewelacyjny okres. piotr mazurkiewicz
Listopad i grudzień to miesiące, w których branża handlowa kręci się wokół wydatków związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Paradoksalnie nie chodzi tylko o sieci spożywcze czy oferujące produkty z najpopularniejszych kategorii wybieranych na prezenty. Jednak w marketach budowlanych też są tłumy, a taki asortyment sprzedaje się wyjątkowo często.
Budowlane z sieci
– Dom i zdrowie to najpopularniejsza kategoria sprzedażowa w czasie okołoświątecznym, odpowiada za 29,3 proc. obrotu na platformie – mówi Agata Stachowiak z Allegro.
Serwis podaje, że ostatni kwartał to dla klientów okres remontów, jak i przygotowań do świąt. – Z roku na rok obserwujemy wzrost zainteresowania artykułami wyposażenia wnętrz i meblami, jako pochodną trendu remontowego – mówi Agata Stachowiak. – W 2016 roku sprzedało się aż o 23 proc. więcej produktów z tej kategorii niż rok wcześniej. Dużą popularnością cieszą się ozdoby świąteczne i okolicznościowe, których w ub. roku sprzedaliśmy blisko 1,6 mln sztuk – dodaje.
W ramach tej kategorii internauci najczęściej szukają choinek. Rok temu do 23 grudnia codziennie średnio 22 tys. razy użytkownicy wpisywali to hasło w wyszukiwarkę Allegro, dwukrotnie częściej niż w 2015 r.
Sezon świąteczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta